2018. már 04.

Marokkói lakoma Budapesten

írta: Jakab Anna
Marokkói lakoma Budapesten

Folytatjuk világkörüli gasztroutazásunkat, a következő megálló: Marokkó. Sokat keresgéltem, de kifejezetten marokkói helyet nem találtam (ha ti tudtok, írjátok meg nekünk facebookon!). Így maradt a Dobrumba, amely az "Atlasztól Ararátig" mottóval határozza meg magát, vagyis itt mindenféle észak-afrikai és közel-keleti kaját megtalálunk. Lássuk.


kepernyofelvetel_10.png

Kép: Dobrumba

Első benyomások

Érdekes retro beütés egy kis modern mai designnal keverve. Meglepően vegyítik a mostanában egyre divatosabb gyári belső építészeti stílust a szocializmus lakberendezési jegyeivel. Kicsit olyan érzésem volt, mintha visszarepültünk volna az időben és az 1970-es években mentünk volna el étterembe itt Budapesten. Még nem voltam Marokkóban, lehet ott ilyen egy modern, menő hely.

Sikeresen elfoglaltuk a helyünket az ablak mellett. Ez nyáron a legjobb helyük lett volna, én viszont így télen fáztam. A hely tele volt, úgyhogy mindenképpen foglaljatok, ha ide akartok menni, különben úgy jártok, mint az a kb. 15 ember, akik arra vártak az ajtóban, hogy felszabaduljon egy asztal.

Rendeljünk

Megkaptuk az étlapot és igyekeztünk választani valami igazi marokkóit. Ez az ország sem egyszerű, ha fűszerekről van szó. Nekem kicsit túl fűszeres, de sebaj egyszer élünk. Bele is választottam.

Shakshuka-t ettem, amiről voltak elképzeléseim, de kiderült, hogy egyáltalán nem az, amit én gondoltam. Mindenféle hozzávalót lehetett még hozzá pluszban kérni, de ki gondolta volna, hogy ez jön ki belőle. Ez egy egytálétel, amiben van bárányragu, feta sajt, téli zöldségek, tojás és sok-sok fűszer. Érdekes volt. Nem mondanám, hogy rossz, inkább különleges. Utána megittam vagy 2 liter vizet... Én eleve

nem szeretem, ha az étel túl fűszeres, de persze vannak kivételek. A Shakshuka is ezek közé tartozik.

Ha otthon kéne, elkészíteni nem vállalnám, de így tökéletes volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

img_20180202_193545.jpg

Shakshuka, benne minden földi jó

Peti véleménye

A vacsora előtt nem sok fogalmam volt a marokkói konyháról, úgyhogy igyekeztem utánanézni. Mostanában eléggé csípem a lassan sütött-főzött cuccokat, úgyhogy tudtam, hogy valami tagine-ben készített kaját fogok rendelni. Végül citromos csirke tagine-t kértem: marokkói tagine csirkecomb-filéből arab fűszerekkel, házi sózott citommal, zöld olívával, kuszkusszal és keleti savanyúsággal.

Az egész ételt jóféle harmónia jellemezte, számomra az alapfűszerezés furcsamód kicsit az indiai konyhát idézte, de ezt remekül ellensúlyozta az egyszerre sós és savanyú citrom és a gránátalma-szemek édessége. A kuszkusz is tökéletes volt, a savanyított répa és káposzta viszont nekem nem igazán illett a képbe.

Italként kipróbáltam a mentateát. Hát, nem fogok rászokni, de oltotta a szomjam és legalább tettem egy próbát a helyiek egyik kedvenc italával. A desszert viszont mindent vitt: a basboussa névre hallgató grízes, joghurtos édesség íze kellemesen savanykás, nem túl édes (amit én mindig nagyra értékelek). Mindenkinek ajánlom!

img_20180202_193508.jpg

Citromos csirke tagina - az autentikus edény tetejét elvitték, nem tudtam lekapni

Fizessünk

 Két főételért és egy közös desszertért, valamint két pohár borért és egy teáért fizettünk közel 13 000 Ft-ot borravaló nélkül, ami azért elég húzós, bár igaz, hogy ezt a választott borocska elég rendesen megtolta. Ha már igazán a zsebünkbe nyúlunk, akkor lehet érdemes egy nagy bulit csapni az étkezés köré és mezzéket rendelni, elég izgalmas és ínycsiklandó kaják vannak a Dobrumba étlapján.

Értékelés

Panni Peti
Berendezés 4/5 4/5
Mosdó 4/5 4/5
Felszolgálás 5/5 4/5
Ételek íze 4/5 4/5
Tálalás 5/5 5/5
Italok 4/5 3/5
Autentikus hangulat 4/5 4/5
Ár-érték arány 4/5 3/5
ÖSSZESEN 34/40 31/40

★★★★

 img_20180202_200535.jpg

Basboussa

Összegzés

 Azt hiszem a Dobrumba egy hiánypótló hely, de ennek meg is kérik az árát. Ha valaki szeretne új ízeket kipróbálni az Atlasztól az Ararátig terjedően, nyugodtan tehet egy próbát. Nem mindenkinek lesz ez a kedvence, nekünk sem lett az, de érdemes egyszer eljönni ide. Ha valaki szereti a Közel-Kelet és/vagy Észak-Afrika konyháját, biztos nem csalódik a helyben. #eattheworldin2018 #eattheworldinbp

Szólj hozzá

afrika budapest turizmus kultúra utazás étterem gasztronómia marokkó desszert arab konyha világkörüli út