2018. máj 10.

Megkésett írországi ízorgia

írta: Jakab Anna
Megkésett írországi ízorgia

Kis szünet után ideje visszatérni a digitális világba. Ne aggódjatok nem hagyjuk abba, csupán az élet nevű játékban veszünk részt, ezért nyomtunk egy kis pihenőt, hogy újult erővel folytathassuk a "munkát". A megállónk pedig nem más, mint Írország és nem kisebb hely, mint a Jack Doyle's Irish Pub. 

9739180e0c642e6055cd1f6437e7d0b8.jpg

Kép: Pinterest

Rendeljünk

Én egy eredeti ír burgert ettem. Volt benne véres hurka meg jó fajta marhahús, gondoltam rossz nem lehet. Jól is gondoltam. Az egész eleve nagyon étvágygerjesztően volt tálalva. Ezen kívül a hambimban volt még tükörtojás és saláta is rendesen. Isteni finom káposztasaláta és sültkrumpli köretnek. Szóval jól laktam és nem volt hiányérzetem.

dsc00952_edited.jpg

Peti véleménye

A Jack Doyle's-ba betérve kicsit az volt az érzésem, hogy egy dimenziókapun át tényleg átléptünk Írországba, vagy esetleg egy ír bárban vagyunk valahol Amerikában. Az egyébként rendkívül udvarias és készséges pincér angolul szólított meg minket (szerencsére nem írül, mert abból egy kukkot sem értettünk volna), az asztaloknál a vendégek angolul beszélgettek. A falon rögbi relikviák és hasonlók, ír "szlengben" írt vicces feliratok, amiket csak nagy erőfeszítéssel tudtunk értelmezni.

Azért írtam ezt le ilyen részletesen, mert szerintem az ilyen apró finomságok, racionálisan nehezen átadható különbségek tesznek különbséget a jó és az átlagos hely között. Természetesen kértem egy Guinnesst, amit pont ugyanolyan középszerű volt, mint amikor korábban ittam, de ez van, adtam neki még egy esélyt, hátha az ír kajával jól működik. Ha már kaja: én Beef & Guinness Pie-t kértem, ami egy sörben főtt marhahúsos-zöldséges ragu, amit kelt tésztával borítanak le és krumplipürével tálalnak. Finom volt, de valami apró szikra hiányzott még belőle. Lehet, hogy egy jobb craft porterből vagy stouttal készítve egy kicsit ütősebb lett volna. Tessék, már megint a Guinnesst fikázom, a hívők meg fognak ölni, inkább visszaadom a szót Panninak... :)

dsc00954.JPG

Benyomások

Azon kívül, hogy tudtam, hogy létezik nem igazán voltam tisztában a hely hangulatával, se az imiddzsel amit épít, ezért meglepetésként ért a hely, minden szinten. Direkt korán érkeztünk tekintettel arra, hogy a belvárosban egy ilyen helyre este 8 után asztalt foglalni lehetetlen. Jól is tettük, mert így még maradt nekünk olyan asztal, ahol kicsit elhúzódhattunk és kettesben lehettünk.

dsc00940.JPG

Habár odakint még nagyban sütött a nap, bent igazi pub hangulat uralkodott, félhomállyal és melankolikus zenével. A pincér automatikusan angolul kezdett el hozzánk beszélni, amivel semmi baj, én azonban magyarul válaszoltam. Lazán váltott és odakísért az asztalunkhoz. Hagyta, hogy válasszunk és addig kihozta az italokat. Egy ilyen helyen eszedbe sem jut vizet kérni, ezért mindketten söröztünk.

A pub feelinget az adta meg a legjobban, hogy mikor kiakartam nyitni a wc ajtót a kilincs a kezemben maradt. Ennél jobb este nem is lehetett volna.

Fizessünk

 Két sörért, egy Full Irish Burgerért és egy Traditional Shepherd's Pie-ért fizettünk összesen  8000 Ft-ot. Nagyon jól laktunk és kaptuk az életérzést. A minőségi kajáért cserébe ez nem is olyan rossz ár, és mert egy belvárosi helyről beszélünk ennél sokkal többre számítottunk.

Értékelés

 

Panni Peti
Berendezés 5/5 4/5
Mosdó 4/5 4/5
Felszolgálás 5/5 5/5
Ételek íze 4/5 4/5
Tálalás 4/5 4/5
Italok 4/5 3/5
Autentikus hangulat 5/5 4/5
Ár-érték arány 4/5 3/5
ÖSSZESEN 35/40 31/40

★★★★

 4d879e073c3f63600e7b511d8199c380.jpg

Kép: Pinterest

Összegzés

Kedveltük a kiszolgálást és egy pubtól nem vártunk többet mint amit adott, de azt hozta, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk. Ha már unod a gulyást és ennél egy jó pitét néz be hozzájuk. Mi szerettük.  #eattheworldin2018 #eattheworldinbp

Szólj hozzá

budapest sör kultúra utazás európa pub étterem söröző gasztronómia pite írek hamburger írország világkörüli út