2018. sze 20.

Skót pite, skót whisky?

írta: Peter JAKAB
Skót pite, skót whisky?

Még épp csak legurítottuk a Guinness-t Írországban, máris továbbálltunk. Skócia felé folytattuk utunkat, pontosabban a Kaledonia gasztro és sportbárba. Hogy mire számíthatunk, azt a Skóciáról szóló bejegyzésben már megírtuk. De hogy mi volt a valóság? Hamarosan kiderül!

01_1.jpg

Első benyomások

Ahogy megérkeztünk, otthonos, autentikus bár fogadott minket. A személyzet kedves volt, érezni lehetett, hogy ide főleg sörözni, whiskey-zni járnak a vendégek - főleg férfiak, gyakran meccset nézni, de készségesen hozták az étlapot nekünk.

Az étlap egyébként szerintem teljesen rendben van, de a skót jelleg egy kicsit vékonyka: van haggises hambi, haggis krumplipürével, fish & chips, english (nem scottish!) breakfast és kétfajta pite (természetesen nem almás pitére gondolok). A mókás nevű Edinburger-t most hagyjuk... :) Gyorsan kértünk egy sört és egy cidert, és megrendeltük a kajánkat.

dsc01008.JPG

Rendeljünk

Én egy Belhaven Stake Stew & Mash-t, azaz krumplipürével fedett, Belhaven sörben főtt pörit kértem. Ez kicsit hasonló a klasszikus brit Shepher's Pie és társaihoz, amikor egy tálban együtt készítik el a húst és a köretet. Az eredmény nagyon klasszul nézett ki és a sör (ami szintén Belhaven volt, mégpedig stout) is jó volt, úgyhogy optimistán kanalaztam egy falatot.

dsc01011.JPG

Skót piték

Ami belül fogadott, inkább a brassóira hajazott. Zöldborsó, hús a tetején krumplipüré. A maga nemében mind jó, de sajnos ennél többet vártam. Sem a krumpli tetején a zöldfűszer, sem a sör nem alkotott maradandó zamatot az ételben, kicsit egyhangú volt, a végére már nehezen csúszott. A sör azért sokat segített...

dsc01013.JPG

Belhaven Stake Stew & Mash

Panni véleménye:

Úgy indult, hogy belépve egy nagyon kedves pincér hölgy fogadott. Már megalapozza a kedvem, ha kedves emberekkel találkozok. Ezt mindig leírom, de tényleg így van.

Az asztalunk az ablak melett volt, szerencsére ez is rendben volt. Az étlapra pillantva elfogott a zavar, mert annyi féle kaja van, de skótból csak 5 fajta. Nehéz volt választani, mert jobban vonzott a grillezett juhsajt, mint a haggis, (bocsi, de a juh- és a kecskesajt a gyengém!) de most azért jöttünk, hogy skót ételeket együnk. Habár az előbb a haggist említettem, mégsem azt választottam, hanem helyette Hunter’s Pie-t.

Ez egy tál szarvasragu, felette törtkrumpli és levelestészta sajttal megszórva, közte cukkini. Nem volt rossz, de akkora adag volt, hogy mire a végére értem, meguntam. A szarvasragu nagyon finom volt, de én keveselltem a húst, több volt a krumpli és a cukkinit sem vitték túlzásba. Szóval az ízélmény megvolt, de én kicsit több húst vártam volna. Egy ilyen nagy adag egytálételnél intenzívebb ízek kellenek szerintem.

dsc01009.JPG

Hunter's Venison Pie

Fizessünk

Két főételért és két italért fizettünk csaknem tízezer forintot. Tekintve, hogy ez a hely inkább egy sportbár, mint étterem, és hogy a kaja inkább jó volt és nem kiváló, ez szerintem elég sok. Hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a piákkal eléggé beleválasztottunk: az 1500 Ft-os cider és a bő 1000 Ft-os korsó sör eléggé megdobta a cehhet.

Fél liter szódát már 500 Ft-ért kaphatunk és Sopronit, sőt Krusovicét is 600 Ft körül leguríthatunk, de hát skót étterembe nem cseh vagy magyar sört inni megy az ember. A whisky most nem fért bele a keretbe, úgyhogy nem kértünk - utólag jöttünk rá, hogy az étlapon nem is szerepeltek. Skót étterem whisky nélkül? Elég fura, de lehet, hogy csak külön whiskey-lap van a helyen.

Értékelés

Panni Peti
Berendezés 4/5 4/5
Mosdó 3/5 4/5
Felszolgálás 4/5 4/5
Ételek íze 4/5 3/5
Tálalás 4/5 4/5
Italok 4/5 4/5
Autentikus hangulat 4/5 4/5
Ár-érték arány 4/5 4/5
ÖSSZESEN 31/40 31/40

★★★★

 

Összegzés

Imádom Skóciát és úgy általában az Egyesült Királyságot is, a burgereket, a király sajtokat, a jó söröket és a hangulatot, amit az emberek csinálni tudnak a pubokban. A Kaledoniában kipróbáltuk a kicsit autentikusabb skót kajákat, de nem mertünk elmenni a haggisig. Lehet el kellett volna.

Ha valakit érdekel a skót konyha, érdemes kipróbálni a helyet. Én, ha újra mennék szerintem hambit  tolnék fekete Krusovicével. És te? #eattheworldin2018 #eattheworldinbp

Szólj hozzá

budapest sör utazás európa pub étterem söröző gasztronómia whisky pite szarvas whiskey cider világkörüli út