2018. jan 07.

Egy szlovák hüttében - de mi van a poharamban?

írta: Jakab Anna
Egy szlovák hüttében - de mi van a poharamban?

Ezen a héten a szlovák ételek világába kalandozunk. Persze csak mérsékelten, hiszen ketten vagyunk, nem tudunk mindent kipróbálni, viszont próbálkozni ér. A Szlovák Söröző felé vesszük az irányt, csak hogy Jakab úr is élvezze az ételek mellé rendelhető folyékony kenyeret.

img_20180106_153907_787.jpg

Egy biztos, italválaszték van

Első benyomások

Én már voltam korábban, így az első benyomás már megvolt. Tudtam mire számítsak. Ez egy kocsma, kicsit fullosabb, mert vannak elég jó kaják és a sör sem rossz. Maga a hely egyébként nem egy puccos étterem, ezért mi sem vittük túlzásba a sznoboskodást, amúgy is ez nekem este 6 után már kicsit nehezebben megy, főleg éhesen. Szóval magunk mögött hagyjuk a kisujjemelgetős énünket és belevetjük magunkat a szlovák gasztro élményekbe.

Az asztalok és padok a 90-es évek kocsma fílingjét árasztják magukból. Az emeleten egy légtérben bezsúfolva millió pad és asztal - csak hogy érezd az ismeretlen emberek szeretetét és testszagát. Lent már kicsit jobb a helyzet, itt kevésbé nézi ki a szádból a falatot a melletted ülő asztaltársaság. Aránylag jó helyet sikerült kapnunk egy csendesebb zugban, a földszinten. Mondjuk másoknak lehet degradált volna a hely, hiszen

mögöttünk közvetlenül a WC, mellettem meg konkrétan a szemetes, amibe a nem túl szégyenlős pincérek a vizes rongyukat csavarták.

No, hát nem egy Gundel, de nem is a pucc parádé miatt jöttünk, hanem a remek kaja és a finom sörök miatt.

img_20180103_181715.jpg

Kilencvenes évekbeli hüttehangulat

Rendeljünk

Én ez alkalommal is - mint mindig - húsos cicegét rendelek.

Sajnálom, nem bírom ki, imádom. Ez a kaja zseniális.

Egyszerű, de nagyszerű, ahogy szokták mondani. Burgonyafánkba tekert sertéshús szeletek, a tetején tejföl és sajt, hozzá csalamádé. Egy pohár bor a kísérő. Én sem vagyok semmi, itt borozgatok, mikor van egy csomó remek sör, de ez meg az én hülyeségem.

img_20180103_181759.jpg

Húsos cicege

A kiszolgálásra nincs panasz, ha pedig valaki szeretné kipróbálni a szlovák konyhát arra mindenképpen jó. Ne várjunk sokat azonban, ez nem egy étterem, inkább kocsmaként funkcionál. A hangulat viszont mindig jó és a pincérek is mind a toppon vannak. Én mindenkinek ajánlani tudom, akár nagyobb társasággal is érdemes bemerészkedni, habár arra számítsunk, hogy kissé zsúfoltan leszünk.

Peti véleménye:

Arra számítottam, hogy egy olyan hely lesz, ahol egy embereset lehet kajálni és jót sörözni és ez végül nem is áll messze a valóságtól. A sörválaszték széles, cseh és szlovák sörök az ihatótól a kifejezetten jó szintig megtalálhatók és van néhány magyar kisüzemi sör is, de most nyilván nem ezért jöttünk.

Az elsőként kikért Postřižinské (Csehország képviselője) kifejezetten jó volt. Sajnos nem élvezhettem ki az egész pohárral, mert egy muslica is rástartolt. Bosszantó, de nem a pincér tette bele, nem csináltam balhét. Azért valamit biztos tehetnének, hogy ez nem forduljon elő és ne a kis idegesítő repülő izék természetes élőhelye legyen a söröző.

A sör mellé egy sztrapacskát kértem sertéssülttel. Mindkettő nagyon jó volt, de elég sós, nyilván jó üzletpolitika, ha szomjassá tesszük a vendégeket. Hagytam magam, úgyhogy jött a következő sör: a barna Tmavé (az étlapon hibásan Tmare) már kevésbé volt kiemelkedő, de azért jól lekísérte a galuskát.

img_20180103_184014.jpg

Nem csak Petinek ízlett a Postřižinské...

Fizessünk

Az árak egész barátiak, szóval nem hagyjuk ott a gatyánkat egy kiadós vacsora vagy egy húzósabb iszogatás után sem. Persze mindent csak mértékkel.

Mi két főételért egy-egy salátával, valamint egy pohár borért és két pohár sörért korrekt borravalóval együtt 8 000 Ft-ot hagytunk ott, ami nem kevés egy kocsmás estéért, de ennyi ételért és italért jobban a zsebünkbe kell nyúlni más helyen, ha nem mi akarunk mosogatni. Az ár-érték arány szerintem abszolút rendben van.

Értékelés

Panni Peti
Berendezés 2/5 3/5
Mosdó 1/5 1/5
Felszolgálás 4/5 3/5
Ételek íze 4/5 4/5
Tálalás 4/5 4/5
Italok 3/5 4/5
Autentikus hangulat 2/5 3/5
Ár-érték arány 3/5 4/5
ÖSSZESEN 23/40 26/40

 

★★★☆☆

 

Összegzés

A három csillag ellenére a szlovák söröző egy egész jó hely: ha csak az számít, hogy mit eszel és iszol és mindezért mennyit fizetsz, akkor tudom ajánlani. Az ördög azonban a részletekben rejlik: a koszos és hideg mosdó, ahol WC-papírral lehet kezet törölni, vagy az egyhangú berendezés nem segít abban, hogy a hely igazán jó legyen.

Ha belekóstolnátok Szlovákiába, szerintem ne fogjátok vissza magatokat, irány az autó vagy a vonat és fedezzétek fel északi szomszédunkat, megéri.

Szólj hozzá

budapest sör kultúra magyarország szlovákia európa étterem söröző gasztronómia pozsony szlovák söröző