2017. dec 26.

L. A. Bodegita - Egy falat Kuba Budapesten?

írta: Peter JAKAB
L. A. Bodegita - Egy falat Kuba Budapesten?

First of all… a környék remek, erre nem lehet panasz. Tudni kéne kihasználni! Jó magyarosan. Nem vagyok nagy étterem mágus, de úgy gondolom, hogy ha egy étteremnek sikerül becserkésznie egy szuper kis helyet Budapesten, akkor azt illik kihasználni. A Margit-híd környéke elég király ebből a szempontból, és ha azt akarják, hogy mindig legyen vendég akkor érdemes fejleszteni.

img_20171216_192617.jpg A felirat szerint étterem és bár - lássuk

Első benyomások

Ahogy megérkeztünk senki nem volt, ilyenkor bennem ez mindig rossz érzést kelt, először is, minden pincér szeme ránk szegeződik, ilyenkor sose tudom, most rossz, hogy bejöttünk vagy úgy vannak vele, hogy végre vendég. Másrészt, milyen hely az, ahol télen még este hatkor senki nem ül.

A pincérekre nincs panasz, mind nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. Amikor bementünk, illedelmesen köszöntek és egy srác be is mutatkozott, hogy ő lesz ma velünk. Érdekesnek tűnt, de ráhagytam. Végül kiderült, hogy azt hitték, egy nagyobb csapattal leszünk, csak mi hamarabb érkeztünk. Ez is fura: miért nem kérdezték meg kik vagyunk? Végül én mondtam, hogy mi csak két főre foglaltunk asztalt a honlapon, és emailben kaptunk visszaigazolást. Ez meglepte őket, nem is volt meg a foglalásunk. Szerencsére, mivel mi voltunk az elsők, volt hely és le tudtunk ülni. Minek az asztalfoglalás a honlapjukon, ha nem ér semmit? (Az egyik pincér lány reakciójából kiderült, hogy nem mi voltunk az elsők, akik így jártak – sajnos úgy tűnik, az ilyen kellemetlenségek ellen nem tesznek meg minden tőlük telhetőt az étterem üzemeltetői…)

img_20171216_184923_2.jpg

Klasszikus havannai kép a falon - jó lenne még pár ilyen apróság

Mindegy, leültünk az első asztalhoz, ami tetszett. Sajnos elég durván billegett, kb. egy strandon számít az ember ilyenre. Szegény pincér csaj próbálta kiegyensúlyozni, de nem jött össze, mert sajnos „a padló hibás”. Hát jó, átültünk egy másik asztalhoz…

Rendeljünk

Én kértem egy mojito-t, ami nem volt rossz, habár ittam már jobbat, és rendeletem egy Bodegita burgert. Érdekes, hogy a honlapon több fajta kubai étel van, viszont az étlapjukon, amit ott kaptunk csak egy volt feltüntetve. Szóval

gáz, hogy a helyszíni és a honlapon lévő étlap nem egyezik.

img_20171216_183114.jpg

Bodegita burger

Az asztal és az evőeszközeink koszosak voltak. A burger nem volt rossz, habár én úgy éreztem, hogy a salsával próbálják elnyomni a hús ízét, és hogy a bucit odaégették. Mindenesetre ettem jobb és rosszabb hambit is. Kértem egy bort, de félédes nem volt, így maradt a száraz. Szerintem egy étteremben legyen félédes bor.

A pincérek, habár kedvesek voltak, egymással azért összevesztek néha, pedig nem is voltunk ott sokat… Szerintem ezt intézzék el a konyhában, ahol nem látom, mert nem azért megyek egy étterembe, hogy mások drámáját hallgassam.

img_20171216_183026.jpg

Bélszín fekete babbal és rizzsel

Peti véleménye:

Nem tudom, hogy jó ötlet-e megnézni a neten az étlapot azelőtt, hogy az ember fia étterembe megy… Úticélunk Kuba, az étterem pedig a L.A. Bodegita. Az étlap alapján bizakodtam – ha összefut a nyál a számban, amikor végigolvasom, akkor nagy gond nem lehet. Sajnos elég nagyot tévedtem.

Az internetes étlapon négy karibi étel volt, közülük egy nevében is kubai, a másik három is beleillett a képbe: vajas tigrisrák, bélszín fekete babbal, kubai BBQ oldalas, kagyló. Én az oldalasra pályáztam, sajnos kevés sikerrel. Az étlapon ezek közül csak a bélszín szerepelt.

Ha már az étlapnál tartunk, ritka, hogy egy étlap ennyire taszító. A lapok kiszakadtak a helyükről és gyűröttek voltak a többszöri leöntéstől majd száradástól, összeragadtak, és a kényszerítés hatására elszakadtak – rossz előjel.

Maradt tehát a bélszín. Ezt az alapvetően nagyszerű hozzávalót sikerült egész korrekten elkészíteni, de a jótól sajnos messze volt, valahogy egyszerre volt néhol rágós néhol pedig száraz. A rizs is száraz volt, az ételt csak a jól sikerült szósz és a különleges és ízletes fekete bab húzta fel.

Alapozva a kubai rumokról tanultakra, bíztam benne, hogy leöblíthetem egy jóféle érlelt kubai rummal a bélszínt, de sajnos nem jött össze. Ezt a rum-választékot kb. egy középszerű vidéki szórakozóhely is hozza: Bacardi 4-5-féle ízben és Captain Morgan. Végül egy koktélhoz folyamodtam, hogy az estét egy kicsit pozitívabb hangvétellel zárjuk, és ez végül nem okozott csalódást. Jól összeállított, ízlésesen tálalt rum-alapú koktélt kaptam, illett volna a zaftos és fűszeres húshoz. A mixeren nem múlt az este, ezt meg kell hagyni.

 

img_20171216_184632.jpg

A meglepetés-koktél - ebben nem volt hiba

Fizessünk

Két koktélért, 4 cl rumért, egy pohár borért, egy burgerért (hasábburgonyával) és a bélszínért babbal és rizzsel fizettünk szűkös 10%-nyi borravalóval együtt 12 000 Ft-ot, ami azért

lássuk be messze áll az „ennyiért elmegy” kategóriától.

Kártyás fizetés lehetséges volt, minden gördülékenyen ment. Sajnos az étterem hangulata nekem nem jött be, a WC koszos volt. Az asztal és a terítés is hagy kivetni valót maga után. Lehet csak rosszkor mentünk…

Értékelés

Panni Peti
Berendezés 2/5 2/5
Mosdó 3/5 4/5
Felszolgálás 3/5 3/5
Ételek íze 2/5 2/5
Tálalás 3/5 2/5
Italok 3/5 3/5
Autentikus hangulat 2/5 3/5
Ár-érték arány 2/5 2/5
ÖSSZESEN 21/40 21/40

 

★★★☆☆

 

Összegzés:

Ha arra vágysz, hogy Budapesten kóstolj bele a kubai atmoszférába a gasztronómián keresztül, ne ide gyere sőt, ha egy jót szeretnél vacsorázni, akkor se ide gyere. Meccsnézésre, koktélozásra alkalmas lehet a L.A. Bodegita, de étteremként sajnos ez ma már kevés. Nekem az a benyomásom, hogy elszaladt mellette az idő. Ennyi pénzért még Újlipótvárosban is számtalan jobb helyet találni. Remélhetőleg utunk következő állomásán igazi karibi-kreol ízeket kóstolhatunk és nem kell keserű szájízzel távoznunk.

 

Kérdőív

Kedves Olvasó!

Köszönjük, hogy elolvastad a hivatalos indulás előtt álló blogunk első két bejegyzését. Ha időd engedi, értékeld az alábbi kérdőív kitöltésével az eddig látottakat. Köszönjük!

Szólj hozzá